Sončno nabrežje 8/Riva del Sole 8
6310 Izola/Isola
Intervju z direktorico izolske občinske uprave Melito Osvaldič
Pred dvema letoma je vodenje izolske občinske uprave prevzela pravnica Melita Osvaldič. Svojo profesionalno pot je začela na upravni enoti v Kopru in se za tem kalila kot vodja urada za nepremičnine v Mestni občini Koper ter Mestni občini Nova Gorica. Zdaj v Izoli z odločnostjo, energijo in vizijo krmari med izzivi lokalne samouprave ter spretno drži v rokah vse niti upravljanja, celo kot vršilka dolžnosti vodje urada za prostor in urada za nepremičnine.
V pogovoru smo se dotaknili njenega vodenja, izzivov in načrtov za prihodnost, pa tudi osebnega pogleda na delo in življenje.
Zakaj ste se odločili prevzeti to funkcijo, kaj vas je motiviralo?
»V kratkem času od zaposlitve na Občini Izola kot vodja takratnega Urada za komunalne dejavnosti in razvoj sem imela priložnost spoznati ekipo občinske uprave in še vedno menim, da v večji meri dobro opravlja svoje delo. Hkrati sem zaznala potrebo po dodatni spodbudi na nekaterih področjih, ki bi po mojem mnenju morala biti bolj v ospredju. To je bil in še ostaja izziv. Pri odločitvi za prevzem funkcije je imel pomembno vlogo tudi moj neposredno nadrejeni, to je župan, ki ga cenim kot poštenega, razumnega in preudarnega človeka. Verjamem v projekte, ki si jih je zadal v tem mandatu, in želim prispevati k njihovi uresničitvi. Nenazadnje pa zelo rada delam z ljudmi.«
S katerimi izzivi se soočate kot direktorica občinske uprave in kako jih premagujete?
»Trenutno se kot največji izziv – pa ne samo moj, tudi mojih sodelavcev – kaže kadrovski primanjkljaj na ključnih delovnih mestih. Ta upočasnjuje odzivnost strokovnih služb, tako pri obravnavi pobud občanov kot pri uresničevanju zastavljenih nalog. V takšnih razmerah je izjemno dragoceno razumevanje sodelavcev ter njihova pripravljenost prevzeti naloge, ki presegajo formalni opis delovnega mesta. Obseg nalog v občinski upravi je zares širok, ne glede na velikost občine, in vsaka odsotnost se v majhni upravi zelo pozna. Številni projekti presegajo okvire posameznih organizacijskih enot, zato zelo podpiram delo v projektnih skupinah.«
Kateri projekti ali pobude po vašem mnenju predstavljajo največji potencial za razvoj Izole? Zakaj?
»Vsekakor je nujno dokončati podaljšek Južne ceste, za kar ima občina že pridobljeno gradbeno dovoljenje. S tem bi ustvarili pogoje za razvoj območja, namenjenega gospodarskim dejavnostim, kar je še posebej pomembno, saj so izolski podjetniki izrazili potrebo po dodatnih površinah za gradnjo poslovnih objektov. Poleg tega je nujno vzpostaviti javni potniški promet, preseliti avtobusno postajo iz mestnega središča, zgraditi garažno hišo na vhodu v mesto in še in še.
V koraku z razmišljanjem o potencialu za razvoj bo treba veliko energije in sredstev nameniti tudi prilagajanju podnebnim spremembam, posodobitvi šol ter ostale družbene infrastrukture. Ne gre pozabiti na mlade – potrebujejo vse od primernih prostorov za izvenšolske dejavnosti in preživljanje prostega časa do programov, ki bodo podpirali njihovo ustvarjalnost.
Vsekakor pa Izola potrebuje strategijo razvoja občine. Na javnih posvetih v postopkih sprejemanja Občinskega prostorskega načrta so se namreč pokazali zelo različni pogledi občanov glede vprašanja, v katero smer naj se občina razvija.«
Kako vidite prihodnost Izole skozi prizmo razvoja infrastrukture in trajnostnega načrtovanja?
»Kot mesto, ki diha v lepoti neposredne bližine morja, z veliko zelenimi površinami, ne-masovnim turizmom, urejenim prometom in zadostnimi parkirnimi površinami ter podjetji z visoko tehnološko dodano vrednostjo.«
Kateri kratkoročni in dolgoročni cilji pa so po vašem mnenju najpomembnejši za uspešno delovanje občinske uprave?
»Optimizirani delovni procesi – naloge, ki tvorijo smiselno celoto, bi morale biti čim bolj učinkovito razporejene znotraj posameznih organizacijskih enot. S tem bi dosegli boljšo odzivnost strokovnih služb na problematiko, ki jo izpostavljajo občani. Pomemben vidik je tudi prehod na elektronsko poslovanje, kar sicer zahteva tudi veljavna zakonodaja. Na dolgi rok pa se kot bistveno izkazuje izobraževanje zaposlenih, skrb za njihovo motivacijo in zadovoljstvo pri opravljanju dela ter krepitev kolegialnosti.«
Kako ocenjujete svoje dosedanje delo direktorice? Kaj bi izpostavili?
»O tem naj presodijo drugi.«
Kako pomembno se vam zdi vključevanje občank in občanov v procese odločanja?
»Občinska uprava je v službi občanov, to je moje temeljno vodilo.«
»Zato menim, da je vključevanje občank in občanov v procese odločanja nujno. Je pa dejstvo, da morajo biti strokovne odločitve zaupane tistim, ki se na določene segmente najbolje spoznajo, saj oni konec koncev tudi za to odgovarjajo.«
Katere načrte še nameravate udejanjiti do izteka mandata?
»Po veliki organizacijski spremembi, ki jo je predstavljal prenos upravljanja s poslovnimi prostori in stanovanji nazaj pod okrilje občinske uprave – za kar se na tem mestu zahvaljujem tudi svojim sodelavcem – je trenutno največji projekt pripeljati postopek občinskega prostorskega načrta do sprejema na občinskem svetu ter njegove uveljavitve. Poleg tega nas čaka še posodobitev načina pisarniškega poslovanja, posodobitev več odlokov ter vrsta drugih izboljšav.«
»Po dolgotrajnem postopku usklajevanja novega predloga OPN z referendumskimi vsebinami in pripravi potrebnih strokovnih podlag je bil dopolnjen OPN skupaj z okoljskim poročilom (OP) poslan v preveritev na pristojno ministrstvo. Tako upam, da bomo občane kmalu lahko obvestili o terminu javne razgrnitve.«
Katere doslej pridobljene izkušnje na Občini Izola bi izpostavili kot najdragocenejše? Kako so vas osebno in profesionalno obogatile?
»Ko mi rečejo, da nekaj ni mogoče, še bolj trmasto vztrajam, da bomo to izpeljali.«
Če bi morali svojemu nasledniku ali naslednici podati ključni nasvet, kaj bi mu oziroma ji položili na srce?
»Svetovala bi mu ali ji, naj ne jemlje preveč osebno nekorektnosti, ki prihajajo s strani nekaterih medijev ali politike. To zna biti posebej boleče, ko v določen projekt vložiš z dobrim namenom veliko truda. Poleg tega naj bo pripravljen oziroma pripravljena sprejeti tudi dejstvo, da v javni upravi zadeve pogosto potekajo počasneje, kot bi si želeli.«
Kdo pa je Melita Osvaldič zasebno? Kaj vas navdušuje, čemu se posvečate, ko niste v pisarni?
»Zagotovo je na prvem mestu družina, moji dve domači živalici in za vsakdanji visokointervalni trening tudi sosedova psička, ki mi jo "posodijo". Pa druženje z dobrimi prijatelji, narava, vrt za sprostitev, pohajkovanje po zanimivih krajih in obisk gora. In potem – kot pri mnogih – preprosto zmanjka časa za vse ostalo, kar bi me še veselilo.«