Sončno nabrežje 8/Riva del Sole 8
6310 Izola/Isola
Izraziti vročinski valovi pogosto s seboj prinesejo tudi popoldanske in večerne nevihte, ki lahko vključujejo točo, vedno pa izjemne količine dežja in vode, ki pade na tla v zelo kratkem času. Če je zraven še toča z debelejšimi zrni, lahko postane nevarno tudi v avtomobilu – kaj šele na motorju ali kolesu.
Predvidevajte vnaprej
S sodobnimi aplikacijami za vreme na pametnem telefonu lahko marsikaj predvidimo in dovolj natančno določimo, kje bo nevihta najsilovitejša. Pri resnih opozorilih za neurje pa le razmislite, ali lahko pot prestavite. V tem primeru pravočasno poskrbite tudi za varno parkiranje vozila.
Brisalci in klimatska naprava
Ključnega pomena so brisalci s čistimi in dovolj svežimi gumijastimi metlicami. Ob močnem nalivu včasih še to ni dovolj, zato v vsakem primeru zmanjšajte hitrost in bodite pozorni tudi na promet za seboj. Zelo verjetno je, da bo velika količina vlage povzročila zarositev vetrobranskega stekla, zato vklopite klimatsko napravo, seveda z usmerjanjem vpihovanega zraka na vetrobransko steklo.
Kakovostne pnevmatike
Za čim bolj učinkovito odvajanje vode izpod pnevmatik je ključno, da je profil zadostne globine. To lahko preprosto izmerite s kovancem za dva evra – če ga potisnete v profil in ta povsem pokrije srebrn rob, ste na varni strani.
Tako boste precej zmanjšali tudi možnost nevarnega splavanja ali akvaplaninga. Gre za pojav, ko profil ne zmore več izpodrivati vode v takšni količini, da bi pnevmatika obdržala stik s podlago – in takrat »zaplava«. Pojav je nevaren zato, ker v tem trenutku vozilo ni več vodljivo, pa tudi zavore takrat ne delujejo optimalno. Še toliko bolj je nevaren za motoriste.
Ali ste vedeli, da vse štiri pnevmatike pri avtomobilu izpodrinejo v eni sekundi med 60 in 100 litri vode (pri hitrosti 100 km/h in 1–3 mm vode na površini)?
Nevihta me je ulovila. Kaj pa zdaj?
Pa še to: Toča bo opazno poškodovala avtomobil le ob tako imenovani suhi toči – ko zraven še dežuje, bo škoda redko vidna. Zapomnite si – nobena udrtina ali poškodba na pločevini ni vredna, da bi tvegali svoje življenje ali življenja drugih.