Sončno nabrežje 8/Riva del Sole 8
6310 Izola/Isola
Javna predstavitev Strategije razvoja turizma v občini Izola 2026–2030
Minuli četrtek je potekala javna predstavitev novega predloga strategije razvoja turizma v občini Izola za prihodnje petletno obdobje. Dogodka, ki je potekal poldrugo uro v izolskem kinu Odeon, so se udeležili predstavniki občine, deležniki, vključeni v proces priprave novega dokumenta, ter zainteresirana javnost.
Strategijo je predstavila Petra Oseli iz podjetja Arhea, ki je v sodelovanju z občino ter lokalnimi deležniki oblikovala dokument, usklajen z najpomembnejšimi lokalnimi, regionalnimi in nacionalnimi usmeritvami. Med njimi so regijska in nacionalna strategija razvoja turizma, predlog Občinskega prostorskega načrta (OPN), Lokalni energetski koncept (LEK), Občinska celostna prometna strategija 2025–2032 (OCPS) ter Zelena shema slovenskega turizma.
Pripravljavci strategije so izpostavili, da je Izola že danes prepoznana kot trajnostna, varna, zelena in avtentična destinacija, ki ponuja kakovostna doživetja skozi vse leto. Ta temeljijo na bogati kulturni dediščini, izolski kulinariki, naravnih danostih ter ribiški tradiciji, ki ji dajejo edinstveni značaj.
Glavne usmeritve razvoja turizma v prihodnjih petih letih
Strategija zasleduje cilje razvoja turizma skozi vse leto, vključevanje lokalne skupnosti ter ponudnikov v načrtovanje dogodkov in doživetij ter večjega povezovanja med obalnim delom in zaledjem. Poseben poudarek je namenjen spodbujanju agriturizma, butičnih nastanitev in t. i. zelenih vasi, ustvarjanju produktov, ki bodo obiskovalce z obale vodili v notranjost preko urejene mreže kolesarskih in pohodniških poti in izboljšanju dostopnosti ter trajnostnih prometnih povezav.
Eden od osrednjih izzivov občine Izola pa ostaja koncentracija turističnega obiska v poletnih mesecih, zato strategija kot ključno orodje za dolgoročni razvoj izpostavlja upravljanje turističnih tokov, ki hkrati razbremenjuje obalni pas, ohranja kakovost življenja prebivalcev in krepi avtentičnost turistične ponudbe.
Snovalci strategije vidijo velik potencial v nagovarjanju tistih segmentov gostov, ki Izolo obiščejo zunaj vrhunca sezone in iščejo kakovostna ter pristna doživetja tudi v zaledju. Gre za obiskovalce, ki cenijo stik z naravo, lokalno kulinariko in kulturno dediščino ter so pripravljeni destinacijo raziskati celoviteje.
Javni predstavitvi je sledila razprava, v okviru katere so občanke in občani izrazili svoja mnenja, predloge in pobude. Izpostavili so nov Zakon o gostinstvu ter pozvali predstavnike občine k opredelitvi do novih zakonskih določil. Nekateri so se obregnili ob potrebo po ustreznejši ureditvi parkirnih mest v mestnem središču in izpostavili potrebo po dodatnih možnostih prevoza za potrebe gostov, npr. s shuttli.
Dokument bo znova predstavljen na 3. Istrskem turističnem forumu, ki bo potekal na Belvederju nad Izolo 4. decembra, temu pa bo sledila obravnava na seji Občinskega sveta Občine Izola.