Sončno nabrežje 8/Riva del Sole 8
6310 Izola/Isola
Odgovor ministra za infrastrukturo, dr. Petra Gašperšiča na pobudo za izvzetje obalne hitre ceste iz vinjetnega sistema, ki smo ga danes občine prejele, pomeni skrajno sprenevedanje ministrstva in države.
Vsi vemo, da je bila gradnja predora Markovec načrtovana zato, da se z novo hitro cesto sprosti zelo pomemben del slovenske obale, ki se ga namesto za cesto nameni potrebam prebivalcev slovenske Istre in širše Slovenije. Vseskozi smo istrski župani ponujali rešitve, ki bi omogočale, da bi dejansko zadostili temu prvotnemu namenu. Predlagali smo tudi, da bi še vedno očitno slab sistem vinjet obstajal na določenih odsekih, ne pa na tem odseku med Koprom in Izolo ter dalje proti Luciji, še posebej zaradi tega, ker se ta hitra cesta danes »konča sredi ničesar«, kar bodo občutili vsi, ki bodo po njej vozili. Če smo bili v Istri do sedaj med konci tedna in v poletnih mesecih priča zastojem, vemo, da bo z odprtjem predora teh zastojev bistveno več, kar lahko razumemo kot svojevrstno podporo države turističnemu in drugemu gospodarstvu na tem območju!
Načelo enakosti pred zakonom, na katerega se ministrstvo med drugim sklicuje, očitno velja samo takrat, ko to nekaterim ustreza. Spomnimo, da vsi vozniki osebnih vozil plačujemo cestnino od Kozine proti Kopru, ne plačujejo pa cestnine vozniki tovornjakov in avtobusov, ravno tako ne plačuje cestnine ves tranzitni tovorni promet na relaciji Trst-hrvaška Istra.
Nekdo v tej državi je vzpostavil vinjetni sistem – ta isti ga lahko zamenja s kakovostnejšim sistemom cestninjenja. Prepričani smo, da boljši sistemi nedvomno obstajajo, vendar je treba imeti voljo in željo, da se jih uresniči.
Istrske občine želimo poudariti, da ne nasprotujemo plačevanju obveznosti za vzdrževanje cest, ampak nasprotujemo načinu, ki naše avtoceste spreminja v prazna cestišča, in dodatno obremenjuje lokalne ceste, o čemer se lahko vsak prepriča na lastne oči.
Od države pa zahtevamo tudi zelo konkreten odgovor na vprašanje, ali Osimski sporazumi veljajo ali ne?
Zahtevamo, da se realizacija cest na območju slovenske Istre izpelje na način, kot je bila prvotno zamišljena – v smislu ohranitve in pridobitve kakovostnega obalnega prostora in dejanskega omogočanja varnega koriščenja hitrih cest, ne pa dodatnega obremenjevanja lokalnih cest!
Boris Popovič, župan Mestne občine Koper
mag. Igor Kolenc, župan Občine Izola
Peter Bossman, župan Občine Piran