Sončno nabrežje 8/Riva del Sole 8
6310 Izola/Isola
Na današnji novinarski konferenci sta župana Kopra in Izole, Boris Popovič in Igor Kolenc predstavila idejo o enosmernem prometu na obalni cesti, kjer bi se avtomobili izmenično vozili v smeri proti Kopru oz. Izoli. Prav tako sta predlagala uvedbo lokalne vinjete po vzoru sosednje Madžarske. Nadalje sta strokovnjaka za promet, Livio Jakomin in Igor Zajec predstavila alternativo planiranemu nadaljevanju hitre ceste proti Dragonji, s katero bi država prihranila več kot 100 milijonov evrov.
Po odprtju predora Markovec se je na obalni cesti promet zmanjšal za 70 odstotkov, kljub bojaznim stanovalcev pa je prišlo do skoraj 25-odstotnega zmanjšanja prometa tudi čez Markovec. »Meritve torej govorijo v prid zaprtju obalne ceste za promet, ki bi v prvi fazi postala enosmerna,« je povedal župan Kolenc. Enosmerna cesta bi bila tako v dopoldanskem času (med polnočjo in 12. uro) odprta v smeri proti Kopru, v popoldanskem (med 12. uro in polnočjo) pa proti Izoli. Pas ob drevoredu bi bil še naprej namenjen avtomobilom, ob morju bi ostala sprehajalna pot namenjena pešcem, sredinski pas pa bi služil kolesarjenju, rolanju, rolkanju ipd.
Koprski župan je predstavil idejo o uvedbi lokalne vinjete v Sloveniji, ta namreč že obstaja na sosednjem Madžarskem. Lokalna vinjeta bi veljala za lokalna območja po vsej državi, na območju slovenske Istre torej od Škofij proti Kopru in nadalje na hitri cesti, ki pelje skozi predor Markovec. Popovič je prepričan, da bi z uvedbo lokalne vinjete, ki bi znašala 18 evrov, dodatno napolnili DARS-ovo blagajno, poleg tega pa bi olajšali vožnjo lokalnemu prebivalstvu na območju slovenske Istre pa tudi hrvaškim in italijanskim državljanom, ki naše ceste redno uporabljajo.
Nadalje sta strokovnjaka za promet, Livio Jakomin in Igor Zajec predstavila alternativo predvideni varianti hitre ceste Jagodje– Lucija ter hitri cesti Šmarje–Dragonja. Nov predlog predvideva nadaljevanje hitre ceste v Izoli skozi Bandelj s postavitvijo 1,3 km dolgega tunela. Trasa, dolga le 3,7 km, bi se nato priključila k obstoječi hitri cesti Koper-Dragonja. Po izračunih obeh strokovnjakov bi s predstavljeno alternativno traso prihranili več kot 100 milijonov evrov, prav tako pa bi bilo mogoče hitro cesto speljati že do leta 2020, medtem ko naj bi bila predvidena hitra cesta skozi Jagodje in Lucijo ter od Šmarij proti Dragonji po optimističnih napovedih končana do leta 2025.