Sončno nabrežje 8/Riva del Sole 8
6310 Izola/Isola
Na včerajšnji 16. redni seji Občinskega sveta Občine Izola so se svetniki seznanili z aktivnostmi povezanimi s pripravo celostne prometne strategije. Nadalje so odločali o spremembah in dopolnitvah odlokov dveh javnih zavodov. Obravnavali so tudi predlog Odloka o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Izola in potrdili Program izvajanja javne službe odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode.
Svetniki so se seznanili s poročilom o porabi sredstev za pomoč pobrateni občini Tolentino. Občina Izola je namreč pretekli mesec skupaj z Italijansko samoupravno narodno skupnostjo pomagala prijateljem iz italijanske občine, kjer je zaradi potresa brez strehe nad glavo ostalo več tisoč ljudi. Na potresno območje je bilo poslanih 6 bivalnih kontejnerjev in pa življenjski pripomočki, ki so jih zbirali občani.
Nadalje so se seznanili z aktivnostmi povezanimi s pripravo celostne prometne strategije – dokumenta, kjer bodo začrtane smernice razvoja prometa v prihodnje. Cilj celostne prometne strategije je oblikovanje pogojev za izkoriščanje potencialov hoje in kolesarjenja, razvoj privlačnega javnega potniškega prometa in sprememba potovalnih navad občanov. V oktobru se je zaključila prva od štirih faz celostnega načrtovanja, kjer je bil poudarek na analizi trenutnega stanja na področju prometa v občini. Analiza anketnega vprašalnika je pokazala, da Izola potrebuje izboljšan sistem javnega potniškega prometa, bolje urejene kolesarske poti in več prostora namenjenega pešcem. Že v prvi fazi je bila vključena širša javnost (preko anketnih vprašalnikov, intervjujev in javnih razprav), ki pa bo pri načrtovanju ključna tudi v ostalih fazah. Pretekli teden se je odvila tretja javna razprava, četrta javna razprava, ki je bila načrtovana za 20. december, pa se bo sicer odvila šele po novem letu, t.j. 5. januarja 2017. Tako župan kot občinski svetniki pozivajo občane, da se v pripravo strategije aktivno vključijo in jo pomagajo sooblikovati. Svoje predloge lahko posredujejo tudi na e-naslov cps@izola.si.
Na podlagi ugotovitev in priporočila Inštituta za javno finančno pravo je bila podana ocena, da je potrebno sprejeti nekatere ukrepe za dodatno zagotavljanje transparentnega financiranja in poslovodenja javnih zavodov, katerih ustanovitelj ali soustanovitelj je Občina Izola. Svetniki so sprejeli predlog Odloka o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi Mestne knjižnice Izola in pa predlog Odloka o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Center za kulturo, šport in prireditve Izola. Oba sta bila posredovana v 40 dnevno obravnavo. Spremembe v obeh aktih se nanašajo na spremembo pristojnosti organov občine (občinski svet) in organov upravljanja javnih zavodov (sveti javnih zavodov). Bistvena sprememba se navezuje na odločanje ustanovitelja (t.j. občinskega sveta) o razporeditvi tekočega presežka prihodkov nad odhodki in razporeditvi preteklih, še neporabljenih presežkov prihodkov nad odhodki. Ustanovitelj bi sicer odločal na podlagi prehodnega mnenja direktorja in sveta zavoda. Predlagane spremembe poleg večje transparentnosti in preglednosti omogočajo tudi racionalnejšo porabo javnih sredstev, hkrati pa povečujejo možnost večjega obsega zadolževanja občine na razvojnih področjih. Na bojazen nekaterih svetnikov, da bi bili javni zavodi prikrajšani za sredstva iz projektov, je občinski svetnik Aleksej Skok povedal: »Sredstva, pridobljena iz državnih ali evropskih razpisov, ne morejo biti presežek, saj so ta namenska in se morajo, že iz zahtev samega projekta, porabiti.« Realni presežki, s katerimi se srečujejo javni zavodi, nastajajo predvsem iz oddaje nepremičnin v najem ali pa npr. prodaje kosil zunanjim uporabnikom. Večkrat gre tudi za napačno računovodsko knjiženje pridobljenih sredstev.
Ker so nekatera določila obstoječega Odloka o ravnanju s komunalnimi odpadki iz leta 2005 postala neskladna z veljavno zakonodajo in tako ne omogočajo ustreznega izvajanja gospodarske javne službe, so v predlog novega odloka vključene vse novosti zakonskih in podzakonskih aktov. Hkrati so v odloku podrobneje določena področja, kjer se pri trenutnem izvajanju pojavljajo težave. Svetniki so tako v prvi obravnavi sprejeli predlog Odloka o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Izola, ki je bil posredovan v 60 dnevno obravnavo. Svetniki so potrdili tudi Program izvajanja javne službe odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode v Občini Izola za obdobje 2017-2020. Nadalje so podali soglasje k zadolževanju Javnega podjetja Komunala Izola. Direktor komunalnega podjetja Denis Bele je ob tem poudaril: »Pri tej točki ne gre za dodatno zadolževanje komunalnega podjetja, pač pa za reprogramiranje že obstoječih kreditov iz krajšega na daljši rok.«
Nazadnje so svetniki sprejeli sklep o odpisu neizterljivih terjatev v vrednosti okoli 182.000 evrov, kjer gre predvsem za neplačane najemnine (za neprofitna stanovanja, poslovne prostore, javne površine), obroke kupnin pri nakupih stanovanj, terjatve iz naslova pavšalne turistične takse ipd.