Sončno nabrežje 8/Riva del Sole 8
6310 Izola/Isola
Leto 2017 je za izolski turizem rekordno leto, saj smo glede na zbrane podatke realizirali 8 % več opravljenih nočitev kot v letu 2016, ko smo že govorili o rekordni turistični sezoni. V letu 2018 nas čaka kar nekaj novosti: turistično-informacijski center se bo do velikonočnih praznikov preselil na novo lokacijo, načrtujemo še močnejšo digitalno prisotnost na spletu, ki jo bomo gradili predvsem skozi nov spletni portal izolskega turizma. Prav tako bomo sledili strateškim smernicam, ki smo jih v preteklem letu sprejeli ter ciljem, ki smo si jih zadali, in si prizadevali, da bo 2017 le prvo v vrsti rekordov.
Indeksi višji v vseh mesecih leta 2017
Na Turističnem združenju Izola smo v letu 2017 zabeležili skoraj 330.000 opravljenih nočitev, številka pa ne zajema vseh namestitvenih obratov, ki v Izoli delujejo, kar pomeni, da bo ta v resnici še nekoliko višja. Indeksi so bili višji prav v vseh mesecih leta, skupaj pa smo zabeležili 8 % rast števila realiziranih prenočitev v primerjavi s preteklim letom. Od tega je bila 8 % rast zabeležena tudi v hotelih, 21 % v hostlih ter guest house enotah in 17 % pri sobodajalcih. Zasedenost kampov ostaja na približno enakem nivoju kot lani. Več kot polovica izolskih gostov (61 %), ki nas je obiskala v preteklem letu, prihaja iz Slovenije, sledijo jim avstrijski (10,3 %), nemški (8 %) in italijanski (4 %) gostje. Opažamo tudi porast madžarskih, čeških, belgijskih in poljskih gostov. Skupaj nas je v letu 2017 obiskalo 20 % več tujih gostov in 6 % več domačih.
Tudi rezervacije so bile v preteklem letu opravljene bistveno prej. Napovedi za 2018 pa so ponovno dobre, saj hotelirji že sedaj opažajo še hitrejši trend opravljanja rezervacij. Izolsko namestitveno ponudbo je v letu 2017 popestrilo predvsem odprtje hotela Cliff na Belvederju in nekaj drugih manjših enot v mestnem jedru. Na Dnevih slovenskega turizma pa smo se v sklopu projekta Moja dežela – lepa in gostoljubna razveselili prvega mesta v kategoriji turistični kraji.
Povečan obisk TIC-a in dober obisk Izolane
Tudi na Turistično informacijskem centru beležimo povečan obisk, saj nas je v lanskem letu obiskalo 30 % več obiskovalcev kot v letu 2016. Skupaj je pri nas informacije iskalo kar 18.090 obiskovalcev. Z namenom nekoliko drugačne promocije smo na TIC-u v poletni sezoni oddajali tudi sup deske, s čimer smo popestrili samo ponudbo. V letošnjem letu načrtujemo še več tržnih aktivnosti, predvsem prodajo različnih izdelkov in spominkov.
Dobro je bila obiskana tudi Izolana – hiša morja, kjer smo od odprtja našteli skoraj 1.700 obiskovalcev. V drugi polovici julija je namreč s prenovljenim pritličnim delom svoja vrata ponovno odprl nekdanji muzej Parenzana, danes Izolana. V okviru projekta Mala barka 2, v katerem sodelujeta tako Občina Izola kot Turistično združenje Izola, je konec leta Izolana dobila nove interaktivne vsebine. Otroci (in odrasli) se po novem lahko preizkusijo v lovljenju rib in se spoznavajo s favno Jadranskega morja. Na voljo pa so tudi troja očala, ki obiskovalce popeljejo v virtualno resničnost in jim preko 360o video posnetkov prikažejo Izolo nekoč in danes. Izolana z novim letom začasno zapira svoja vrata, nadaljuje se namreč prenova zgornjega dela izolskega muzeja.
Mala barka 2 obuja pomorsko dediščino
Projekt Mala barka 2, ki se sofinancira s sredstvi Interreg V-A Slovenija-Hrvaška, predstavlja nadgradnjo projekta Mala barka, ki je v prejšnjem finančnem obdobju povezal Izolo in Kvarner, tokrat pa združuje še večje število partnerjev iz območja slovenske in hrvaške Istre. Cilj projekta ostaja ohranjanje, zaščita, promoviranje in razvoj pomorske dediščine omenjenega področja in sedmih turističnih destinacij. Nove interaktivne vsebine enega od interpretacijskih centrov prvega projekta – Izolane, predstavljajo le eno od aktivnosti in novosti, ki jih Mala barka 2 prinaša Izoli. V sklopu projekta bosta urejena nadstreška nad barko Biser v Simonovem zalivu in v Izolani, obnovljeni bosta dve manjši ribiški barki. Kot možnost dodatnega interpretacijskega centra se ponuja ureditev takega prostora v nekdanji občinski palači na Verdijevi ulici. Skozi projekt bodo pripravljene formalne podlage za tako izvedbo v prihodnje. Turistično informacijski center se bo v kratkem preselil na novo lokacijo na Sončno nabrežje, ki bo prav tako urejena v sklopu projekta. Pripravljajo se tudi skupni turistični itinerariji med Istro in Kvarnerjem, ki bodo Izolo povezali s preostalimi sodelujočimi čezmejnimi destinacijami.
Kulinarika – rdeča nit prihajajočega leta
Že v preteklem letu smo aktivno delali na promociji izolske kulinarike, saj se Izola ponaša z zelo dobro kulinarično ponudbo tako v mestu kot na podeželju. TZ Izola je ponovno organiziral Dneve domačih pedočev in povezal lokalne ponudnike. Izpeljali smo sezonsko domačo tržnico – Ruba sz moje njive, ki je prvič obratovala dva dni v tednu (od maja do konca septembra). Tudi v letu 2018 bo kulinarika eden pomembnejših produktov destinacije, zato bomo na tem področju izpeljali različne promocijske aktivnosti. Pomemben segment so tudi kulinarični dogodki, ki so iz leta v leto bolj priljubljeni in odlično obiskani. Sicer pa se v letu 2018 veselimo tudi drugih športnih, kulturnih in tradicionalnih dogodkov. Izola bo med drugim letos gostila tako Istrski maraton kot Istrski kolesarski maraton.
V prilogi posredujemo napoved vseh ključnih dogodkov v slovenski Istri v letu 2018.
V letu 2018 okrepljeno sodelovanje s sosednjimi destinacijami
Kot Istra se vedno močneje povezujemo, sočasno pa na nivoju Slovenije z novo strategijo trajnostne rasti slovenskega turizma 2017 – 2021 potekajo povezovanja v sklopu 4 makro destinacij. Izola je uvrščena med vodilne destinacije Mediteranske makro destinacije, ki poleg Istre zajema tudi Kras, Vipavo in Brda. V prihajajočem letu bodo turistična združenja oz. turistične organizacije v Istri skupaj nastopile na sejmih na ključnih turistično atraktivnih trgih, za kar pripravljamo tudi skupni predstavitveni katalog. Že nekaj let se pripravlja skupni letni koledar dogodkov, destinacije pa podpiramo tudi organizacijo skupnih dogodkov, sodelujemo v različnih projektih ipd. Na TZ Izola verjamemo, da je povezovanje skoraj nujno, saj si bomo le s slednjim, in z ustrezno predstavitvijo skupnih in razlikovalnih prednosti, povečali prepoznavnost na globalnih trgih.
Pripravljeni novi strateški dokumenti in podlage za nadaljnje delo
V preteklem letu smo v sodelovanju z zunanjimi sodelavci in Občino Izola pripravili nekaj strateških dokumentov, ki bodo vodilo za naše delo v prihodnje. Pred poletjem smo v sodelovanju s podjetjem Valicon izdelali 4 tipične persone izolskega turizma, ki so osnova za trženje ter oblikovanje turističnih produktov in storitev. Jeseni smo se udeležili prve Digitalne Akademije v turizmu v Sloveniji, ki jo je Slovenska turistična organizacija organizirala za ključne partnerje; skozi katero smo pripravili Strategijo digitalnega nastopa 2018. Ključno digitalno orodje bo v letu 2018 predstavljal prenovljen spletni portal izolskega turizma, ki bo objavljen še pred velikonočnimi prazniki. V preteklem letu smo bili namreč aktivni predvsem na družbenih omrežjih, kjer pa smo prav tako dosegli odlične rezultate. Na Twitterju se je število sledilcev povečalo za 11 %, na Facebooku za 33 % in za kar 35 % na Instagramu.
Z Valiconom sta Občina Izola in Turistično združenje sodelovala tudi pri pripravi Strateških smernic razvoja destinacije Izola. V prihodnje bo torej ključno, da se v Izoli izkoristijo prostorsko razpoložljive kapacitete z investicijami v trajnostno in tematsko usmerjene namestitvene kapacitete. Ob čemer pa ne smemo pozabiti na vsebino in vsebinske produkte, kjer se bo Izola v prihodnje pozicionirala kot »kraljestvo ribe«.