Sončno nabrežje 8/Riva del Sole 8
6310 Izola/Isola
Danes je Turistično združenje Izola (TZ Izola) otvorilo nove prostore turistično-informacijskega centra. V sklopu projekta Mala barka 2 se je namreč uredil poslovni prostor na Sončnem nabrežju – lokaciji, katere rdeča nit je morje in, ki je veliko bolj dostopna obiskovalcem ter domačinom.
Obnova prostorov je bila izvedena v sklopu projekta Mala barka 2, ki se sofinancira s sredstvi Interreg V-A Slovenija-Hrvaška in predstavlja nadgradnjo projekta Mala barka (1), ki je v prejšnjem finančnem obdobju povezal Izolo in Kvarner, tokrat pa združuje še večje število partnerjev iz območja slovenske in hrvaške Istre. Projekt, vreden dobra dva milijona evrov, se je začel s prvim oktobrom 2016 in bo zaključen konec marca 2019. V projektu sodelujeta tako Občina Izola kot TZ Izola: delež občine znaša 290.590 evrov, delež TZ pa 154.900 evrov. Prenova in opremljanje prostorov je vredna dobrih 34.000 evrov (z DDV).
Pozdravnemu nagovoru župana mag. Igorja Kolenca, ki je med drugim povedal, »da je za dobre stvari potreben čas in kvalitetno sodelovanje«, je sledila kratka predstavitev projekta in pomena čezmejnega povezovanja. Zbrane je pozdravila tudi direktorica Turističnega združenja Kvarner dr.sc. Irena Peršić Živadinov.
»Slovenska turistična organizacija je za leti 2018 in 2019 kulturo opredelila kot nosilno temo slovenskega turizma. Ta vrsta turizma je namreč v svetu vedno bolj popularna. Po zadnjih raziskavah skoraj 40 odstotkov mednarodnih potovanj spodbudi ravno zanimanje za kulturo, kulturni turizem pa v svetu raste s kar 20-odstotno stopnjo. V Izoli smo ponosni na bogato zgodovino, ki danes oblikuje izolsko kulturno ponudbo. Ta je privlačna predvsem zaradi dediščine povezane z morjem,« je nadalje povedal direktor TZ Izola Dean Kocjančič.
Projekt Mala barka 2 skrbi ravno za ohranjanje, zaščito, promoviranje in razvoj pomorske dediščine obmejnega področja. Gre za nadaljevanje projekta Mala barka (1) skozi katerega je bil v Izoli urejen muzej na prostem, s tem ko je bila barka Biser postavljena na ogled domačinom in obiskovalcem na lokaciji v Simonovem zalivu. V nadaljevanju projekta je bilo v mandrač, ki sicer predstavlja tudi eno ključnih zanimivosti povezani s kulturno dediščino, postavljeno tipično jadransko plovilo – obnovljena batana, sicer narejena leta 1959. Še ena batana pa krasi tudi vhod v prostore novega turistično-informacijskega centra. Do konca leta bo obnovljena še ena stara barka, passara. Ta bo razstavljena v Izolani, kjer bodo tudi potekala obnovitvena dela na čolnu, kar predstavlja zanimivo doživetje tako za lokalno prebivalstvo kot za obiskovalce.
Poleg muzeja na prostem so skozi projekt dodatne vsebine nastale tudi v Izolani – hiši morja, ki prav tako predstavlja pomembno točko informiranja obiskovalcev, predvsem z vidika spoznavanja kulturne dediščine. V prvem obdobju je bila posebna pridobitev tipična ribiška kabina, s simulacijo plutja po morju. Konec preteklega leta pa je izolska hiša morja dobila še nove interaktivne vsebine. Otroci se lahko preizkusijo v lovljenju rib in se spoznavajo s favno Jadranskega morja. Na voljo pa so tudi troja očala, ki obiskovalce popeljejo v virtualno resničnost in jim preko 360o video posnetkov prikažejo Izolo nekoč in danes.
Izola se bo pozicionirala kot kraljestvo ribe
Dediščina povezana z morjem bo prav tako del novega itinerarija, ki ga TZ Izola pripravlja v sodelovanju s turističnimi agencijami. Na vodenem sprehodu skozi mesto bodo zainteresirani gostje spoznavali izolske zgodbe skozi znamenitosti in okuse. Izola se bo v prihodnje skušala še konkretneje pozicionirati kot kulinarična destinacija, ki jo odlikuje predvsem odlična ponudba morske hrane. Tudi letos se bodo odvili Dnevi domačih pedočev in domača tržnica Ruba sz moje njive, v pripravi je kulinarični vodnik, skozi vse leto pa bodo prav »okusi« igrali ključno vlogo tudi pri digitalni promociji. V nastajanju so namreč foto zgodbe s katerimi bomo predstavljali izolske chef-e, restavracije oz. druge lokalne ponudnike.
Predvsem pa se veselimo objave novega spletnega portala, ki nam bo v pomoč pri digitalni promociji. Slednja bo temeljila predvsem na vsebinskem marketingu. Sicer pa bomo nadaljevali tudi z dobrimi praksami preteklih let; obiski novinarjev, organizatorjev potovanj in blogerjev. V pripravi je tudi nov izolski predstavitveni katalog.