Intervju z Ivanom Koljesnikovom, pooblaščenim za vodenje nove Medobčinske uprave Istre
Ko so vse štiri obalne občine 1. septembra lani ustanovile Medobčinsko upravo Istre (MUI), ki združuje medobčinske redarske in inšpekcijske službe, skupne službe zaščite, reševanja, varstva okolja in notranje revizije, so pooblastila za vodenje za pol leta dodelili Ivanu Koljesnikovu, ki je dotlej vodil medobčinski inšpektorat ter občinski redarstvi v Piranu in Ankaranu. Sedež MUI je na Cankarjevi ulici 1 v Kopru.
Kako se počutite v novi vlogi? Se veliko razlikuje od prejšnje funkcije?
Dela vodje skupne občinske uprave sem opravljal že na Medobčinskem inšpektoratu in redarstvu Piran - Ankaran od ustanovitve leta 2016, ko sta se občinska sveta občin ustanoviteljic, Pirana in Ankarana, odločila za vzpostavitev nove skupne medobčinske uprave. Zagotavljali smo izvajanje del in nalog na področju medobčinskega redarstva in inšpekcije za obe občini. Sedaj opravljam podobno delo po pooblastilu štirih županov. Bistvena razlika je v velikosti skupne občinske uprave in dodatnih nalogah, ki jih opravljamo.
Kakšne so prve izkušnje v delovanju nove skupne uprave?
Skupna občinska uprava je relativno velika, trenutno zaposluje 55 oseb, ki so razporejene na delo deloma na sedežu MUI in deloma na izpostavah medobčinskega redarstva. Vsekakor predstavlja zagotavljanje visokega nivoja izvajanja del in nalog za področje vseh štirih občin velik izziv. Od prvega dne si prizadevamo, da se dela izvajajo vsaj na nivoju dosedanjih organov. Naše stranke in občani ne smejo občutiti organizacijske spremembe. Nadejamo pa se, da bodo v prihodnje občani in obiskovalci organizacijsko spremembo pri izvajanju del in nalog, ki jih pokriva MUI, vendarle občutili kot dodano vrednost.
Ali se že kažejo prednosti vzpostavitve enotne MUI, ki je nastala ob strokovni predpostavki o nižjih stroških, večji učinkovitosti in skupni pokritosti območij vseh štirih občin?
Pri vzpostavitvi MUI so župani občin ustanoviteljic potrdili finančni načrt za leto 2021, ki ga dosledno realiziramo in se trudimo, da se sredstva čim bolj racionalno in maksimalno izkoristijo. Na tak način dela zagotavljamo racionalno izvajanje finančnega načrta z najvišjo možno mero učinkovitosti. Na kratek rok se že kažejo učinki združevanja oddelka za prekrške, ki obravnava prekrške vseh štirih občin na enem mestu, centralizirano izdaja dokumente in vodi postopke. Zadeva je učinkovito zastavljena in organizirana ter kaže na to, da je združevanje na tem področju prineslo veliko dodano vrednost. Pri preostalih organizacijskih enotah se tudi že kažejo pozitivni učinki, predvsem glede povezanosti in učinkovitosti pri delu.
Katere so te prednosti?
Navedel sem prednost glede oddelka za prekrške, glede preostalih organizacijskih enot je postopek srednjeročen. Medobčinska inšpekcija bo na primer zagotovila specializacijo medobčinskih inšpektorjev po vsebinskih področjih, medobčinsko redarstvo pa lahko dosti bolj učinkovito upravlja resurse in jih razporeja na delo, kjer je dejanska potreba.
Kaj pa morebitne slabosti?
Vsak sistem ima tudi določene pomanjkljivosti, vendar pri rednem delu sproti prepoznavamo ozka grla postopkov oz. izvajanje del in nalog ter glede na razpoložljive resurse iščemo ustrezne rešitve.
Kakšni so odzivi s strani uporabnikov oz. občanov?
Kot smo izpostavljali od ustanovitve MUI, je naše vodilo, da občani in obiskovalci ne smejo občutiti te velike organizacijske spremembe kot poslabšanja stanja na terenu. Tega vodila se držimo dnevno pri izvajanju del in nalog ter na prvo mesto vedno postavljamo naše občane in obiskovalce.
Kako ste trenutno organizirani? Kakšna je kadrovska zasedba danes? Koliko je zaposlenih in koliko jih še potrebujete? Je zaposlenih zdaj več ali manj kot poprej, ko so delali na območju svoje občine?
Medobčinsko upravo Istre sestavljajo Medobčinski inšpektorat, Medobčinsko redarstvo, Medobčinska služba za zaščito, reševanje in varstvo okolja ter Medobčinska notranja revizija. Trenutno je zaposlenih 55 javnih uslužbencev. Kadrovski načrt predvideva večje število zaposlenih.
Morda dolgoročno razmišljate o dodatnih nalogah, ki bi jih lahko opravljali v okviru MUI?
Medobčinska uprava ne sme biti toga in neoperativna, kar pomeni, da bo treba, če jih bomo zaznali, proučiti in realizirati potrebe po združevanju novih nalog s strani občin ustanoviteljic. Vsekakor dolgoročno vidimo možnost združevanja še dodatnih nalog, kot so na primer informatika in prevajanje za potrebe vseh štirih občin ustanoviteljic.
Kateri cilji se vam zdijo za MUI najpomembnejši za leto 2022?
Nadejamo se kadrovsko okrepiti medobčinsko redarstvo in medobčinsko inšpekcijo z namenom večjega pokrivanja terena na strani medobčinskega redarstva ter še večje učinkovitosti medobčinske inšpekcije. Ne nazadnje, kot smo že izpostavili: specializacija medobčinskih inšpektorjev bo prinesla velike pozitivne premike pri delu in stanju na terenu. V letu 2022 načrtujemo tudi začetek delovanja medobčinske notranje revizije.
Se nov način delovanja v povezavi s krizo, ki jo na vseh nivojih povzroča kovid, pozna tudi pri delovanju MUI?
Vsekakor je kovid zahteval prilagoditve oz. uskladitve s strani medobčinskih redarjev, inšpektorjev in ostalih zaposlenih v poslovanju s strankami ter samih strank pri poslovanju z MUI. Aktivno spremljamo spremembe vladnih odlokov ter se nemudoma prilagajamo novim usmeritvam.
Imajo vaši redarji oz. inšpektorji v povezavi s kovidom tudi pooblastila za ravnanje na področju ukrepanja oz. kakšne so njihove naloge glede obveščanja občanov in obiskovalcev?
Medobčinski redarji ne nadzirajo neposredno izvrševanja ukrepov v zvezi s kovidno situacijo, občanom in obiskovalcem nudijo le informacije ter opozarjajo ob morebitnih ugotovljenih nepravilnostih, po potrebi pa zadeve odstopijo v reševanje pristojnim.