Sončno nabrežje 8/Riva del Sole 8
6310 Izola/Isola
VOLILNA KAMPANJA
Volilno kampanjo za lokalne volitve ureja Zakon o volilni in referendumski kampanji (Uradni list RS, št. 41/07, 103/07 – ZPolS-D, 11/11, 28/11 – odl. US in 98/13, v nadaljevanju ZVRK). Za volilno kampanjo se štejejo vse politične oglaševalske vsebine in druge oblike politične propagande, katerih namen je vplivati na odločanje volivk in volivcev, zlasti pa propaganda v medijih, elektronskih publikacijah in propaganda z uporabo telekomunikacijskih storitev, plakatiranje in javni shodi (predvolilni shodi) z volilno kampanjo. Volilna kampanja se lahko začne najprej 30 dni pred dnem glasovanja, končati se mora najkasneje 24 ur pred dnem glasovanja. Volilno kampanjo lahko organizira sam kandidat ali kandidatka, predstavnik predlagatelja kandidatov ali list kandidatov, politična stranka ali druga pravna ali fizična oseba. Organizator volilne kampanje je odgovoren za zakonitost volilne kampanje.
PLAKATIRANJE
Občina Izola bo v skladu z 8. členom ZVRK najkasneje 60 dni pred dnem glasovanja (najkasneje 20. 9. 2022) javno objavila pogoje za pridobitev plakatnih mest.
Pogoji plakatiranja in oglaševanja v času volilne kampanje za lokalne volitve na območju Občine Izola so dostopni tukaj.
Županov sklep o sprejemu pogojev za pridobitev pravice do uporabe brezplačnih plakatnih mest za redne lokalne volitve je dostopen tukaj.
Predlog podjetja Komunala Izola d.o.o. o določitvi pogojev za pridobitev pravice do uporabe plakatnih mest za redne lokalne volitve je dostopen tukaj.
LOKACIJE BREZPLAČNIH PLAKATNIH MEST SO VIDNE TUKAJ.
LOKACIJE PLAČLJIVIH PLAKATNIH MEST SO VIDNE TUKAJ.
FINANCIRANJE VOLILNE KAMPANJE
Organizator volilne kampanje mora najkasneje 45 dni pred dnem glasovanja (najkasneje 5. 10. 2022) oziroma preden opravi prvo finančno transakcijo, namenjeno volilni kampanji, odpreti transakcijski račun z oznako »za volilno kampanjo«. Transakcijski račun mora organizator volilne kampanje zapreti najkasneje v štirih mesecih po dnevu glasovanja (najkasneje 20. 3. 2022).
Kandidati za člane predstavniških in individualno voljenih organov lokalnih skupnosti so hkrati z vložitvijo kandidatur dolžni sporočiti občinski volilni komisiji podatke o organizatorju volilne kampanje. (2. odstavek 17. člena ZVRK), občinska volilna komisija podatke o organizatorju volilne kampanje posreduje računskemu sodišču.
Organizator volilne kampanje mora v 15 dneh po zaprtju transakcijskega računa predložiti predstavniškemu organu lokalne skupnosti (občinskemu svetu) in računskemu sodišču poročilo o vseh zbranih in porabljenih sredstvih za volilno kampanjo.
Občinski svet Občine Izola je že s sklepom št. 041-1/2022 na 25. redni seji dne 7. 7. 2022 sprejel sklep o delni povrnitvi stroškov volilne kampanje za Lokalne volitve 2022 v Občini Izola. Sklep je dostopen tukaj.
POROČILA O ZBRANIH IN PORABLJENIH SREDSTVIH
Organizator volilne kampanje za volitve za člane v predstavniških in individualno voljenih organih lokalnih skupnosti mora zaradi zagotavljanja preglednosti izvedbe in učinkovitosti nadzora nad volilno kampanjo najpozneje v 15 dneh po zaprtju posebnega TRR Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (Ajpes) prek spletnega portala Ajpes predložiti poročila o financiranju volilne kampanje.
O volilni kampanji se poroča na podlagi Pravilnika o vsebini in obrazcih poročil o zbranih in porabljenih sredstvih za volilno in referendumsko kampanjo.
Za lokalne volitve, kjer gre za dvoje volitev in posledično za dve volilni kampanji, morajo organizatorji volilnih kampanj ločeno poročati o vseh zbranih in porabljenih sredstvih za volilno kampanjo za volitve v občinski svet in za volitve župana (tudi če gre za istega organizatorja volilne kampanje).
REVIZIJA
Računsko sodišče Republike Slovenije v šestih mesecih po poteku roka za zaprtje transakcijskega računa opravi revizijo pri tistih organizatorjih volilne kampanje, ki imajo na podlagi ZVRK pravico do delnega povračila stroškov volilne kampanje. V istem roku lahko Računsko sodišče Republike Slovenije opravi revizijo pri organizatorjih volilne kampanje za referendum na državni ravni ter pri organizatorjih volilne kampanje na volitvah za člane predstavniškega in individualno voljenega organa lokalne skupnosti, pa tudi za referendum na lokalni ravni.
Z revizijo računsko sodišče preizkusi višino zbranih in porabljenih sredstev za volilno kampanjo ter preveri, ali je organizator volilne kampanje pridobil in uporabil sredstva za volilno kampanjo v skladu z zakonom in ali so podatki, ki jih je organizator volilne kampanje navedel v poročilih iz 18. in 19. člena ZVRK, točni.
Organizator volilne kampanje mora v poročilu o financiranju volilne kampanje poročati o:
1. skupni višini zbranih in porabljenih sredstev za volilno kampanjo,
2. višini prispevkov, ki jih je organizator volilne kampanje s svojega transakcijskega računa prenesel na poseben transakcijski račun,
3. vseh posameznih prispevkih fizičnih oseb, ki na dan glasovanja presegajo povprečno bruto mesečno plačo na delavca v Republiki Sloveniji po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije za preteklo leto, vključno z navedbo imena, priimka in naslova fizične osebe ter višine prispevka,
4. vseh posameznih izdatkih, ki jih je organizator volilne kampanje namenil za financiranje volilne kampanje, vključno z navedbo zneska, ne glede na njegovo višino, skupaj z namenom in izvajalcem storitev oziroma prodajalcem izdelka,
5. vseh posameznih posojilih, ki jih organizatorju volilne kampanje da banka ali posojilnica, vključno z navedbo podatkov o firmi, sedežu, poslovnem naslovu in matični številki banke ali posojilnice, pri kateri je pridobil posojilo, obrestni meri, odplačilni dobi ter višini posojila, ne glede na višino posojila,
6. vseh posameznih prispevkih, ki so bili organizatorju volilne kampanje dani v nasprotju s tem zakonom, ter njihove vrednosti, vključno z navedbo podatkov o firmi oziroma imenu, sedežu in poslovnemu naslovu pravne osebe ali samostojnega podjetnika posameznika oziroma podatkov o osebnem imenu in naslovu posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, ali fizične osebe, ki je dala prispevek organizatorju volilne kampanje,
7. vseh nakazilih presežkov zbranih sredstev organizatorja volilne kampanje iz prvega odstavka 22. člena ZVRK in prispevkov, ki so bili organizatorju volilne kampanje dani v nasprotju s tem zakonom v humanitarne namene.
NADZOR
Za nadzor nad izvajanjem določb ZVRK v povezavi z volilnim molkom, oštevilčenjem plakatov, izvajanjem volilne kampanje za volitve v drugi državi, izvajanjem volilnih shodov in zborovanj ter v povezavi s sporočanjem podatkov o organizatorju volilne kampanje pristojni volilni komisiji, je pristojen Inšpektorat Republike Slovenije za notranje zadeve. Za nadzor nad izvajanjem določb o volilni kampanji v medijih je pristojen Inšpektorat Republike Slovenije za kulturo in medije. Za nadzor nad izvajanjem določb o plakatiranju je pristojna inšpekcija lokalne skupnosti ali redarstvena služba lokalne skupnosti. Za nadzor nad izvajanjem dela določb, ki se nanašajo na financiranje, pa je pristojno Računsko sodišče Republike Slovenije. V tem primeru Računsko sodišče vloži obdolžilni predlog, za odločanje o prekršku pa je pristojno Okrajno sodišče v Ljubljani.
Na podlagi Zakona o obveznem izvodu publikacij (Ur. list RS, št. 69/06 in 86/09) so organizatorji volilne kampanje za župane, županje ter občinske svete, dolžni poslati Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani po štiri izvode vseh tiskov: predvolilnih plakatov, zgibank, letakov in drugih publikacij, če so jih izdali oziroma objavili na plakatnih mestih za promocijo na lokalnih volitvah.
Obvezne izvode promocijskega gradiva, po štiri izvode, je treba oddati najkasneje v 15 dneh po zaključku volilne kampanje. Plakate, ki so v fizični obliki manjši od enega kvadratnega metra, zavezanec lahko odda po pošti ali dostavi zvite, skupaj z dobavnim listom (prirejen dobavni list dostopen tukaj), na naslov:
NUK - obvezni izvod
Leskoškova 12
1000 Ljubljana
Opomba: NUK naproša, da plakate oddate zvite, ne zložene oziroma prepognjene. Obvestilo NUK-a dostopno tukaj.